Artroskopija kolena

Artroskopija kolenaArtroskopija je operativni poseg, kjer na kolenu napravimo dva do tri pol centimeterska reza, tako, da v kolenski sklep uvedemo majhno kamero, katera je priključena na video monitor. Koleno napolnimo z tekočino pod pritiskom. Nato z uporabo specialnih inštrumentov pregledamo kolenski sklep, ter po potrebi popravimo ali odstranimo okvarjena tkiva. Ker napravimo v sklepno ovojnico le nekaj malih rezov je bolečina po operaciji bistveno manjša kot pri klasičnih odprtih operacijah, prav tako so redkejše komplikacije in krajša hospitalizacija. Operacija pa je za kirurga tehnično bistveno bolj zahtevna.

Artroskopija kolenaOperacijo opravimo v spinalni ali epiduralni anesteziji (to je anestezija, ko z injekcijo v ledveni del hrbtenice omrtvimo spodnje ude), pri kateri ste budni, ne čutite pa bolečin od pasu navzdol. Izjemoma uporabljamo splošno anestezijo, pri kateri med operacijo spite.

KDAJ SE ODLOČIMO ZA ARTROSKOPIJO KOLENA?

• okvara notranjega ali zunanjega meniskusa
  • prosto telo ( majhen košček hrustanca ali kosti, ki prosto ležijo v sklepu)
  • raztrganina križnih vezi
  • blaga artroza (*obraba*)
  • vneta ali poškodovana sinovialna sklepna ovojnica
  • problemi pogačice
  • artroskopijo kolena uporabljamo tudi pri težjih operativnih posegih, kot so rekonstrukcija kolenskih ligamentov, oskrba sklepnih zlomov, sinoviektomija…

Zdrav miniskus in sklepni hrustanec

Raztrgan miniskus

OKREVANJE PO ARTROSKOPSKI OPERACIJI

Na splošno je okrevanje po artroskoposkih operacijah hitro, bistveno hitrejše v primerjavi z klasičnimi odprtimi operacijami. Seveda pa je čas okrevanja odvisen od vrste artroskopske operacije.
Po operaciji boste koleno hladili z ledom, izvajali boste vaje za krepitev mišic. Ob odpustu boste dobili natančna navodila.
Takoj po operaciji lahko hodite, nato vsak dan več, normalno lahko večinoma hodite po enem tednu. Po dveh tednih ste sposobni za opravljanje svojega dela in športne aktivnosti.
Če je v kolenu prisotna že artroza (*obraba*) ali poškodba hrustanca je čas okrevanja podaljšan.
Prav tako je okrevanje daljše, če bomo pri vas opravili zahtevnejšo artroskopsko operacijo ( šivanje meniskusa, sinoviektomija, rekonstrukcija ligamentov, operacija zaradi nestabilne pogačice, osteosinteza zloma ).
Kakšna so lahko vaša pričakovanja po operaciji, pa vam bo razložil kirurg, ki vas bo operiral.

KAKŠNE SO MOŽNE KOMPLIKACIJE?

Komplikacije po artroskopiji kolena so zelo redke in večinoma blage. Možne pa so naslednje komplikacije:

• infekcija rane
  • infekcija sklepa ( to je najhujša možna komplikacija, je pa izredno redka )
  • krvavitev v sklep
  • otekanje sklepa in nabiranje tekočine v njem
  • zlom inštrumentov v kolenskem sklepu
  • okvare živcev ( možna je okvara kožnega živca, kar ima za posledico oslabljen občutek za dotik na sprednji strani kolena )
  • trombembolični zapleti

KAJ MORATE VI STORITI PRED OPERACIJO?

Pred operacijo morate pri svojemu zdravniku opraviti osnovne preiskave. Če ste mlajši od štirideset let potrebujete hemogram, PČ, INR. Če pa ste starejši od štirideset let, pa poleg tega še RTG p. c. in EKG.
Večino artroskopij kolena opravimo v okviru enodnevne bolnišnice, v nasprotnem primeru, pa boste sprejeti na ortopedsko- travmatološki oddelek.
Če boste obravnavani v okviru enodnevne bolnišnice boste dobili v zvezi s tem še posebna navodila.
Za sprejem pridete zjutraj ob 6.45 h, v kirurško sprejemno pisarno. S seboj morate imeti veljavno napotnico za sprejem in potrjeno kartico. Morate biti tešč in imeti naročene izvide, podpisana soglasja in vse izvide ter rentgenske slike v zvezi z vašo boleznijo ali poškodbo.
Napoteni boste za tem v centralni sprejem, kjer boste dobili bolniško obleko in boste napoteni na oddelek enodnevne bolnišnice ali ortopedsko- travmatološki oddelek.
Tokom dneva boste operirani, zvečer pa odpuščeni v domačo oskrbo.

VIDEO IZSEKI

Get the Flash Player to see this player.
Normalen, zdrav meniskus na zunanji strani kolena

Get the Flash Player to see this player.
Normalen meniskus in hrustanec na notranji strani kolena

Get the Flash Player to see this player.
prikaz odstranitve prostega telesa (dela hrustanca) iz kolenskega sklepa

Raztrganina notranjega meniskusa

Get the Flash Player to see this player.
Normalen sklep med stegnenico in pogačico

Tagi: ,